lørdag 10. januar 2009

Planteromsrydding og Fuchsia-stiklinger

I dag har jeg ryddet på planterommet for å få plass til alle staudespirene som har dukket opp av jorda. 

Så vidt jeg kan se er alle Fuchsia-plantene fremdeles i live, men det kan jo fortsatt gå galt (det gjorde det i fjor).  De fleste er nå godt i gang med nye blader, og noen driver faktisk og blomstrer.

Jeg fikk også renset opp i stiklingene jeg satt i fjor sommer og høst.  Noe hadde fremdeles ikke rotet seg så de ble kastet, andre ser litt "suspekte" (tørre) ut.

Men jeg skal gi dem litt mer tid før de går i komposten.

 

 

Etter opprensingen står jeg igjen med disse stiklingene

Allison Patricia

4

Annabel

2

Beacon Rosa

5

Blue Mirage

3

Blue Waves

1

Border Queen

5

Cecilie

3

Coyotje

4

Deep Purple

2

Delvino

4

Dollar Princess

4

Drama Girl

5

Happy Wedding Day

4

König der Nacht

4

Lace Petticoats

2

Nightingale

1

Pink Marshmellow

3

Quasar

4

Rams Royal

6

Rohees New Millenium

3

Rohees Queen

2

Royal Velvet

5

Saturnus

2

Sea Shell

7

Swingtime

2

Voodoo

1

Walz Jubelteen

3

White Blush

6

Tilsammen blir det 97 stiklinger, flere blir det vel ettersom plantene begynner å vokse til og de skal knipes.  Når bare det blir varmere i været og stiklingene har kommet litt bedre i gang kommer jeg å legge dem ut som bytte/salgsplanter.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin